A játék folyása

Az alábbi táblán figyelemmel kísérhetsz egy igazi játszmát, az első lépéstől a végéig.

A „>” gombra kattintva tovább léphetsz egy lépéssel és magyarázatot is kapsz.

Kattintgass addig, amíg a program továbblép.

Ez egy 9x9-es táblán játszott példajátszma.

A végén fekete 28 pontot szerzett és fehér 24-et.
Ennek ellenére, ahogy láthatod a foglyok számát: egy fehér követ ütöttek le, tehát fehér területét 1 ponttal csökkenteni kell.

Ígyhát fekete nyert 5 ponttal.

Ebben a játszmában, már a megnyitástól kezdve fekete ellenőrizte a bal oldalt és fehér elfoglalta a jobbat, a játszma pedig békésen fejeződött be.
Úgy vélheted, hogy a go egy osztozkodós játék.


A következő játék sokkal izgalmasabb!

Ne törődj azzal, ha nem tudod megérteni, mi történik.

Az első játszmában mindkét fél csak üres helyek körülkerítését próbálta, felosztották a területeket egymás között.

Ebben a játékban, a negyedik, fehér lépéstől - a vágástól - kezdve, mindketten az ellenfél köveinek a leütését próbálták meg.
Végül fekete elfoglalta a jobb felső és a bal alsó, fehér pedig megszerezte a jobb alsó és a bal felső sarkot.

Fehérnek 18, feketének 14 pontja van.

Ezen kívül fekete leütött 2 fehér követ, míg fehér 7 fekete követ ölt meg.

Figyeld meg, hogy a bal oldalon felül lévő két fekete kö meghalt, mivel nincs hová menekülniük, és végül is halottak lesznek.
Fehérnek nem kell untatnia magát azzal, hogy levegye a két követ C9-re lépve.
Mégis, mikor vége a játéknak, fehér leveheti azokat a tábláról és a halott kövekhez adhatja.

Az eredmény:
Fekete: 14 - 7 = 7 pont
Fehér: 18 - 2 = 16 pont
Tehát fehér nyert 9 ponttal.

Egy további kommentált játszmát láthatsz a Tel's Go Notes oldalon.


Következő

Tartalom

   Elejére